donderdag 8 januari 2009

ding 21

De aquabrowser kende ik al, leuk dat dat ook een ding is.

Het grote voordeel ten opzichte van de "oude" catalogus vind ik, dat je veel meer soorten informatie krijgt. Niet alleen boeken, maar ook websites, digitale artikeln enz. Ook de doorlinkmogelijkheden en de associaties vind ik erg interessant.

Wat ik een groot nadeel vind, is dat als je niet precies weet hoe een woord gespeld wordt, of als je een tikfout maakt, je een woud aan treffers krijgt. De meest logische staan ook nog vaak niet bovenaan. Ook als je wel het goede woord typt, krijg je soms rare treffers. Wat heeft bv. "Scarlett" (van gejaagd door de wind) met James Bond te maken?

Nog één opmerking: ik kon met de account van 23 dingen niet inloggen bij my discoveries van de OBA. ik heb het vaak geprobeerd maar het is niet gelukt.

1 opmerking:

Jan te Bokkel zei

Ik vind het voordeel van de Aquabrowser van groot belang, maar er zijn ook zeker nadelen.