maandag 6 oktober 2008

ding 9

wat ik zelf tot nu toe het meest interessant vind, zowel privé als voor m'n werk, zijn de rss-feeds. Ik blijf graag van van alles op de hoogte en dat kan op deze manier prima.

Ik kan me voorstellen dat gebruikers van de bibliotheek op de hoogte willen blijven van nieuwe aanwinsten en activiteiten en dat lukt, zonder dat het veel moeite kost.

Wat betreft flickr en aanverwante sites zie ik zelf (nog) niet veel mogelijkheden, maar dat had ook vast niemand verwacht, gezien mijn ervaringen hiermee.

Het lijkt me voor de bibliotheek wel een leuk idee om weblogs te maken over verschillende onderwerpen die interessant zijn voor bibliotheekgebruikers. Bv. een blog voor thrillerlerzers, tijdschriftenliefhebbers, filmkijkers, geïnteresseerden in lokale geschiedenis, enz. Ze kunnen dan op zo'n blog ervaringen uitwisselen of elkaar tips geven over materialen die gezien of gehoord moet hebben.

Het leukste tot nu toe vind ik de blogs van mijn collega's. Je leert (soms) weer een heel andere kant van iemand kennen. Vooral met collega's die je niet zo heel veel ziet, hou je dan toch een beetje contact.

1 opmerking:

Jan te Bokkel zei

Volgens mij kunnen we het voor onze bibliotheekgebruikers nog wel gemakkelijker maken om RSS-feeds te gaan gebruiken.

Het zou mooi zijn als er collega's een blog beginnen over een bepaald bibliotheekgerelateerd onderwerp. Ik denk dat daar veel mogelijkheden liggen.