vrijdag 31 oktober 2008

ding 14

Chatten, wat moet je er mee. Ik heb alles eens rustig doorgelezen, maar ik weet nog steeds niet of ik het voor mezelf interessant genoeg vind om me er verder in te verdiepen. Ik zie thuis, (bij m'n twee dochters) en in het LOC dat jongeren het spelenderwijs leren en doen en dat het een onderdeel van hun dagelijks leven is geworden. Zelf ben ik nog (lang) niet zover. ik zie mezelf nog niet gezellig kletsen met iemand via een toetsenbord. Wie weet komt het ooit zover, maar voorlopig nog niet.

Gezien het aantal bibliotheken in Nederland waarmee je kunt chatten (alleen al@din en de bibliotheek van het Vredespaleis?) is hier ook nog een wereld te winnen. Waarschijnlijk moeten we dan wachten op de nieuwe generatie bibliotheekmedewerkers.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind het ook niet interessant genoeg maar wil wel graag weten hoe het werkt.

Jan te Bokkel zei

Op het laatste prov. Al@din-overleg kwam de vraag voorbij: wie heeft er al een vraag gesteld bij Al@din-chat? Het bleef even stil. Ik heb me voorgenomen om dat toch eens te doen - en het is er nog niet van gekomen.